Световна петиция против тестването на козметика върху животни

Световна петиция против тестването на козметика върху животни
www.nylon.com.sg
9 Юни 2018

Глобална кампания на The Body Shop и Cruelty Free International, която призовава да се сложи край на жестоките експерименти върху четириноги в световен мащаб, навлиза и в България. Кампанията под надслов „Forever Against Animal Testing“ настоява за забрана на тестването на козметика върху животни навсякъде по света. Инициативата се стреми да събере над 8 млн. подписа в петиция, която да бъде представена пред Общото събрание на ООН. Крайната цел е да бъде приета международна конвенция, с която нехуманната практика да бъде прекратена завинаги. Всеки може да подкрепи каузата на ТОЗИ адрес.

Към нея у нас вече се присъединиха едни от най-обичаните български актриси Катерина Евро, Силвия Лулчева, както и новоизгряващите звезди от хитовия български филм „Революция Х“ Силвия Петкова, Мона Гочева и Иван Тишев. В подкрепа на инициативата те вързаха шалчета на своите кучета и котки с надпис „ I am forever against animal testing“.

The Body Shop е първата международна козметична марка, която подкрепя такъв тип  инициатива. „Искрено вярваме, че никое животно не заслужава да бъде наранявано в името на козметиката и че тестването върху четириноги е жестоко и ненужно. Затова с неправителствената организацията Cruelty Free International си партнираме в най-голямата и най-амбициозната кампания, която цели забрана на тестването на продукти и съставки върху животни”, казва Джеси Макнийл-Браун, старши мениджър Международни кампании и корпоративна отговорност в The Body Shop.

През 2013 г. The Body Shop и Cruelty Free International с общи сили успяват да извоюват забрана за тестването на продукти върху животни в Европейския съюз. Но това не е достатъчно, защото много четириноги по целия свят продължават да страдат. Все още 80% от държавите позволяват опити върху най-беззащитните същества. В световен мащаб всяка година за тестването на козметика се използват повече от 500 000 животни,  а много от тях умират или остават осакатени.

Оригиналният британски бранд, известен със своята висока етика – The Body Shop съвсем скоро стъпва официално и в България. Първият магазин на марката ще отвори врати на 16 юни в The Mall, София. Малко по-късно ще бъде открит и втори обект от веригата в Paradise Center.

Глобалната марка за красота The Body Shop е основана през 1976 г. от Анита Родик в Брайтън, Англия. Компанията е пионер в употребата на натурални съставки и се стреми да направи положителна промяна в света, като предлага висококачествени и естествени козметични продукти, произведени според етичните стандарти. Бизнесът може да бъде сила за добро – това е основната движеща ценност на бранда.

The Body Shop обхваща 3 000 търговски обекта в над 60 държави. Заедно с Aesop и Natura е част от козметичната група Natura & Co -  глобална мрежа от компании, ангажирани със създаването на положителна икономическа, социална и екологична промяна.
Източник: www.manager.bg

Прочетете още