Месец, след като Google анонсира сериозно преструктуриране, което раздели интернет-гиганта на няколко отделни дъщерни компании, днес показа и новото си лого. От компанията обясняват, че то "става част от ново семейство, което включва точките на Google и иконата "G".
Легендарните четири цвята и надписа Google на бял фон ще се запазят, докато шрифтът на логото ще се промени съвършено.
"Google се промени много през последните 17 години – от смяна обхвата на продукти до еволюция на начина, по който те изглеждат и се възприемат. Днес променяме нещата още веднъж", написаха от компанията в Twitter.
Промяната на логото е поредната крачка на Google, утвърждаваща я като напълно различна фирма от уебсайта за търсения в интернет, основан през 1998 година.
Компанията от Маунтин Вю, Калифорния, се превърна в технологичен гигант, който създава софтуер за смартфони и таблети, издига в небето балони, излъчващи интернет сигнал и разработва “умни” очила и дори прототипи на самоуправляващи се автомобили.
Промяната на логото не е символична. При старта си преди почти две десетилетия, Google е замислена като компания за настолни компютри. Сега, хората имат достъп до мрежата чрез множество мобилни устройства - от смартфони и таблети, до умни часовници. Google изтъква, че новото лого ще се разчита по-лесно на малки екрани и ще се съчетава по-добре с новата икона “G”.
Google не за пръв път обновява външния си вид. Компанията го е правила шест пъти, откакто основателите - Лари Пейдж и Сергей Брин, поставят началото на съвместния си проект като студенти в Станфордския университет. Всяка промяна следва интернет тенденциите и има за цел логото да се чете по-лесно на най-използваните устройства.
И други технологични компании направиха козметични промени наскоро. През юли Facebook обнови логото си, за да се вижда по-добре на смартфони. През 2013 година изпълнителният директор на Yahoo - Мариса Мейър, промени логото на компанията, една година след като застана начело.